reklama

Semafor

Dajme ľuďom pocit, že volia, že sú slobodní a potom ich ticho riaďme ako chceme. Takto funguje tento náš svet a takto fungujú aj semafory.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Vždy rád stretnem cudzích ľudí, ktorí sa ku mne prihovoria hoci aj niekde na ulici, či v autobuse, vo vlakovom kupé, či trebárz na eskalátore, ale tam to musí byť veľmi rýchly dialóg typu: „nestojte mi na kabáte mladý muž“.

Ak je cudzinec starší človek, pán alebo pani a je ešte aj milý, zaručene mi to vylepší deň. Ak dotyčná bytosť milá nie je, je potom jedno, či je starý,alebo mladý, deň vám to nevylepší, ale máte o príhodu navyše, ktorú si môžete potom ľubovoľne preexponovať a rozprávať najbližší poldeň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Raz ráno, pri ceste do práce, som stál na prechode pre chodcov a čakal, kým nezasvieti zelená. Stlačil som tlačidlo pre chodcov a zbožne vyzeral zelenú.

Starší pán s bielou upravenou bradou, ktorý stál opodiaľ sa usmial popod fúz. Ten fúz mal spolu s tou bradou ako komplet.

Vravel mi, aby som nebol taký naivný, že tá tlačica na zelenú, je tu len pre parádu, nemá žiaden vplyv na premávku a že on to má odstopované. Vždy vraj prejde 13 sekúnd od zasvietenia prvej zelenej až po zažatie tej spomínanej našej zelenej, na ktorú sme úpenlivo čakali obaja.

V tej sekunde som si uvedomil, že čarovný pán má pravdu. Vždy čakám predsa rovnako a vždy to magické tlačidlo stláčam ako besný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No hneď som mu oponoval.

Vravel som mu, že možno vplyv nemá, ale pri toľkom čakaní na zelenú, by som si asi do smrti neodpustil, keby ju nestlačím.

A tak to je asi vo všetkom. Ľudia majú radi, keď rozhodujú o svojich životoch, keď majú možnosť voľby, alebo aspoň keď majú ten pocit. Je to ako vo voľbách a to už je asi úplne jedno, či sú parlamentné, alebo prezidentské, komunálne, alebo voľby do Európskeho parlamentu.Človek má pocit, že volí, že je jeho hlas podstatný a aká je nakoniec skutočť? Jeho voľba, častokrát skončí ako bezvýznamná, alebo tých čo volil prevalcujú iní zvolení. Prichádzajú kompromisy, konsenzy a koalície. Program, ktorý ste volili aj vy, sa stáva obyčajným zdrapom papiera.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tiež už by som si povedal, že som unavený z toľkých volieb, ale nechod voliť, keď je tu tá možnosť?

Dajme ľuďom pocit, že volia, že sú slobodní a potom ich ticho riaďme ako chceme. Takto funguje tento náš svet a takto fungujú aj semafory.

Róbert Pakan

Róbert Pakan

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Róbert učiteľ národov (príliš odvážne), Róbert dobrého srdiečka (patetické)alebo Róbert z Pereša (nechutné), Róbert slovenský sexsymbol (nereálne), železný Róbert (neaktuálne), Ing. Róbert (príliš akademické), sv. Róbert (rúhačské), zlatý slávik Róbert (málo pravdepodobné - aj keď tá šanca tu je). No myslím, že som to hlavne Ja Róbert! (výstižné) Zoznam autorových rubrík:  FEJTONYNázorySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu